Bilgisayar Mühendisliği (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimBilgisayar Mühendisliği (YL)
Program DirektörüDoç. Dr. Ercan BULUŞ
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Mezunların Mesleki Profilleri
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Analiz ve tasarımı teorik temellere dayanan farklı çözümler üretip bunları fayda ve maliyetleri açısından karşılaştırabilme ve en uygun çözümü gerçekleştirebilme
2-Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği alanında çalıştığı konuda derinlemesine araştırabilme, kazandığı bilgileri değerlendirebilme ve uygulayabilme
3-Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
4-Bilimsel gelişmeleri izleyebilme ve kendini yenileyebilme
5-Bilimsel veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme
6-Bir problemi çözmek için farklı disiplinlerden oluşan takımlarla bütünleşip çözüm üretebilme
7-Problem çözümlerini ve bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme
8-Problem için en uygun araçları belirleyebilme
9-Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, oluşabilecek risklere karşı önlem alabilme
10-Toplumsal, çevresel ve etik değerleri dikkate olarak bilimsel çalışma yapabilme
11-Ulusal veya uluslararası Ar-Ge odaklı kurumlarda (üniversite, firmaların Ar-Ge merkezleri ve araştırma enstitüleri, vb.) araştırmacı olarak görev almak veya bilgisayar mühendisliği alanında kendi işini kurarak istihdam sağlamak, alanındaki bilimsel gelişmeleri takip ederek öğrendiklerini ve kazanılan araştırma yeteneklerini iş alanında kullanabilmek.

Müfredat

Bilgisayar Mühendisliği (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
BLM5118 Yazılım Kalitesi ve Test Teknikleri 3 0 8
BLM5119 Yazılım Proje Yönetimi 3 0 8
Seçmeli 2022-2023 GÜZ(BİLGİSAYAR) 45
LÜ-BMB-19 Derin Öğrenme 3 0 5
LÜ-BMB-22 Doğal Dil İşleme 3 0 5
LÜ-BMB-20 Görüntü İşlemede İleri Konular ve Uygulamaları 3 0 5
LÜ-BMB-01 Kriptoloji ve Bilgisayar Ağ Güvenliğine Giriş 3 0 5
LÜ-BMB-04 Metasezgisel Algoritmalar 3 0 5
LÜ-BMB-08 Python'da Programlama Metodolojisi 3 0 5
LÜ-BMB-10 Veri Madenciliğinde İleri Konular ve Büyük Veri 3 0 5
Toplam AKTS: 76

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2023-2024 bahar bilgisayar 2() 45
LÜ-BMB-09 Bilgi Erişimi ve Web Araması 3 0 5
LÜ-BMB-03 Bilgi Gizleme Teknikleri 3 0 5
LÜ-BMB-02 Kriptoloji ve Bilgisayar Ağ Güvenliği 3 0 5
LÜ-BMB-05 Sıkıştırılmış Verilerde Dizgi Eşleme 3 0 5
LÜ-BMB-06 Simülasyon Modellerinin Tasarımı 3 0 5
LÜ-BMB-11 Yapay Zeka Teknikleri ve Makine Öğrenmesi 3 0 5
LÜ-BMB-12 Yüksek Başarımlı Hesaplama 3 0 5
Toplam AKTS: 75
Yıllık Toplam AKTS: 151

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-BMB-19 Derin Öğrenme
#
523152424
523152424
523152424
LÜ-BMB-22 Doğal Dil İşleme
#
24555344330
LÜ-BMB-20 Görüntü İşlemede İleri Konular ve Uygulamaları
#
34333243300
44442233300
34432234400
34432244400
34432244400
33333344400
33433344400
LÜ-BMB-01 Kriptoloji ve Bilgisayar Ağ Güvenliğine Giriş
#
45343443544
45343443544
45343443544
45343443544
45343443544
LÜ-BMB-04 Metasezgisel Algoritmalar
#
34343533535
34343533535
34343533535
34343533535
34343533535
LÜ-BMB-08 Python'da Programlama Metodolojisi
#
523152424
523152424
523152424
523152424
523152424
523152424
LÜ-BMB-10 Veri Madenciliğinde İleri Konular ve Büyük Veri
#
53335342214
33333324213
34334323215
33335423314
33334325213
53335323224
33353323223
33544324225
43335423223
33535433234
44434443223
44335423224
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri
#
33434553344
33434553344
33434553344
33434553344
LÜ-BMB-09 Bilgi Erişimi ve Web Araması
#
452433322
452433322
452433322
452433322
452433322
452433322
LÜ-BMB-03 Bilgi Gizleme Teknikleri
#
55544444433
55544444433
55544444433
55544444433
LÜ-BMB-02 Kriptoloji ve Bilgisayar Ağ Güvenliği
#
44404454433
43503445454
44323445434
45343445444
LÜ-BMB-05 Sıkıştırılmış Verilerde Dizgi Eşleme
#
42432434434
44443433323
44224243424
43342332333
34343322444
LÜ-BMB-06 Simülasyon Modellerinin Tasarımı
#
443443332
443443332
443443332
443443332
443443332
LÜ-BMB-11 Yapay Zeka Teknikleri ve Makine Öğrenmesi
#
14344121112
14344121114
14344121114
14344121113
14344121114
14344121113
14344121113
14344121114
14344121113
14344121133
14344121143
14344121143
LÜ-BMB-12 Yüksek Başarımlı Hesaplama
#
24344323114
33333323213
13243223214
24343323213
33444323113
23335334213
24333333113
24433322123
23323323113
23323323113
23343323123
54443323223
LÜ TEZ TEZ
#
55554544535
54554425225
33443444525
45234452435
45553435335
LÜ TEZ TEZ
#
34435353454
33435355354
33344344534
43344455334